A T E N T I O N A R E ¡!!

Nu ne asumam raspunderea cu privire la comentariile pe care le lasa utilizatorii si de asemenea asupra materialelor pe care le primim de la cititori spre publicare.

NU instigam la violenta, xenofobie, antisemitism, rasism, pornografie, discriminare, consum de droguri / tutun / alcool.

Materialele prezentate pe situl nostru sunt fie publice, fie trimise de catre cititorii nostri cu acordul acestora.

Daca doriti ca anumite materiale sa fie sterse sau cenzurate de pe siteul nostru va rugam trimiteti o cerere sub forma de comentariu care nu va fi publicat, va semnati si va asumati raspunderea.

Va rugam fiti civilizati in exprimarea comentariilor voastre. Comentariile obscene, insultele, injuriile sau mesaje publicitare nesolicitate pot fi sterse. Poti fi marlan la tine acasa … nu trebuie sa demonstrezi asta si pe site.

De asemenea va reamintim :

CONSTITUTIA ROMÂNIEI Articolul 30 :

(1)Libertatea de exprimare a gândurilor, a opiniilor sau a credintelor si libertatea creatiilor de orice fel, prin viu grai, prin scris, prin imagini, prin sunete sau prin alte mijloace de comunicare în public, sunt inviolabile.

(2) Cenzura de orice fel este interzisa.

Multumim!

"Unde se termină logica, începe România!"

" O revoluţie este întodeauna începuta de naivi, continuată de intriganţi şi exploatată de escroci"

Bine ai venit ! Te recunosc dupa :

ATENŢIONARE:

* Articolele de pe blogul ăsta se încadrează genului tabloid-gonzo: sursele şi numele nu se divulgă nici măcar cu preţul libertăţii.

* Numai dragostea divulgă nume... dar aici, deja, nu mai e vorba despre dragoste !

* Autorul nu îşi asumă pseudonimele - nu poţi acţiona în judecată pe cineva care scrie despre ceea ce crede el că crezi tu că eşti... maxim ar fi să-i dai, nu să-i ceri drepturi de autor...

* Ce libertate a cuvântului ar mai fi aia în care sunt pedepsite echivocurile îndrăzneţe ?

vineri, 6 ianuarie 2012

Din ce se compune pretul benzinei in Romania !

Circulă pe internet o descompunere a actualului preţ al benzinei din ţara noastră. Iată cum se structucturează acesta.

Taxele incluse în benzină de la 1 ianuarie 2011:

    467 €/tona - acciza;
    125 €/tona - taxa de drum;
    10 €/tona - taxa de solidaritate (câte un cent/litru - motivul este acoperirea prejudiciului creat în urma falimentului Bancorex);
    370 €/tona - pretul producatorului.

Astfel rezulta urmatorul pret pe tona de benzina:
467 + 125 + 10 + 370 = 972 €/tona (taxe si accize)

Se adauga TVA de 24%, adica 233.28 €

Totalul este de 1205.28 €/tona adica un litru de benzina este 1,2053 €.

Producatorul încaseaza 370 €/tona

Statul încasează 835.28 €/tona

Daca s-ar renunta la toate taxele si am plati cum este normal doar pretul producatorului + TVA, atunci am plati pentru benzina 0.4588 €/litru in loc de 1.2053 €/litru; la cursul din 05.01.2012 de 1€- 4.3398 inseamna ca pretul benzinei ar trebui sa fie 1.9911 RON/litru in loc de 5.2307 RON/litru.

Educatie rutiera ! Cum folosim luminile de ceata !

Unii dintre noi sunt la prima maşină, alţii sunt la primul autoturism mai dotat, ceilalţi conduc noaptea poate pentru prima dată sau un autovehicul pe care nu îl cunosc. Primii doresc să ne arate cât de multe pot face maşinile lor, inclusiv că au lumini de ceaţă, ceilalţi învaţă sau se acomodează... încă.

Prevederi legislative!

OUG nr. 195/2002 prevede 3 puncte de penalizare pentru folosirea luminilor de ceaţă când nu e ceaţă şi 4 puncte de penalizare când, pe ceaţă, ninsoare abundentă sau ploaie torenţială, nu se circulă cu faza scurtă şi luminile de ceaţă ( dacă există ), iar Regulamentul prevede ca, atunci când plouă torenţial, ninge abundent sau este ceaţă densă ori în alte condiţii care reduc vizibilitatea pe drum (de exemplu: fum sau cenuşă de la CET-uri), să folosim şi luminile de ceaţă concomitent cu reducerea vitezei. Pentru folosirea incorectă a luminilor de ceaţă se dau 4 - 5 puncte-amendă, adică între 256 şi 320 de lei, iar neutilizarea fazei scurte, a luminilor de ceaţă, atunci când este ceaţă, aduce 6 - 8 puncte-amendă, adică 384 - 512 lei.

Ce vedem pe sosele!

În realitate, pe vreme frumoasă, mii de şoferi preferă să meargă cu farurile de ceaţă aprinse. Unu din trei! Unu din zece merge şi cu lumina de ceaţă din spate aprinsă, tot pe vreme frumoasă. Trebuie să le explicăm acestora că pe vreme frumoasă farurile de ceaţă nu-i ajută să vadă mai bine decât în lateral pe serpentine sau, dacă le folosesc doar pe acestea, să vadă mai bine gropile, iar lumina de ceaţă din triple nu poate să-i ajute decât la mersul înapoi, ca să vadă mai bine noaptea. Şi atunci de ce suntem orbiţi cu ele, fiind prost reglate, pe vreme frumoasă, pe drum drept şi fără gropi? De ce nu le folosesc respectivii când şi cât au nevoie şi să le stingă apoi?