Unii dintre noi sunt la prima maşină, alţii sunt la primul autoturism mai dotat, ceilalţi conduc noaptea poate pentru prima dată sau un autovehicul pe care nu îl cunosc. Primii doresc să ne arate cât de multe pot face maşinile lor, inclusiv că au lumini de ceaţă, ceilalţi învaţă sau se acomodează... încă.
Prevederi legislative!
OUG nr. 195/2002 prevede 3 puncte de penalizare pentru folosirea luminilor de ceaţă când nu e ceaţă şi 4 puncte de penalizare când, pe ceaţă, ninsoare abundentă sau ploaie torenţială, nu se circulă cu faza scurtă şi luminile de ceaţă ( dacă există ), iar Regulamentul prevede ca, atunci când plouă torenţial, ninge abundent sau este ceaţă densă ori în alte condiţii care reduc vizibilitatea pe drum (de exemplu: fum sau cenuşă de la CET-uri), să folosim şi luminile de ceaţă concomitent cu reducerea vitezei. Pentru folosirea incorectă a luminilor de ceaţă se dau 4 - 5 puncte-amendă, adică între 256 şi 320 de lei, iar neutilizarea fazei scurte, a luminilor de ceaţă, atunci când este ceaţă, aduce 6 - 8 puncte-amendă, adică 384 - 512 lei.
Ce vedem pe sosele!
În realitate, pe vreme frumoasă, mii de şoferi preferă să meargă cu farurile de ceaţă aprinse. Unu din trei! Unu din zece merge şi cu lumina de ceaţă din spate aprinsă, tot pe vreme frumoasă. Trebuie să le explicăm acestora că pe vreme frumoasă farurile de ceaţă nu-i ajută să vadă mai bine decât în lateral pe serpentine sau, dacă le folosesc doar pe acestea, să vadă mai bine gropile, iar lumina de ceaţă din triple nu poate să-i ajute decât la mersul înapoi, ca să vadă mai bine noaptea. Şi atunci de ce suntem orbiţi cu ele, fiind prost reglate, pe vreme frumoasă, pe drum drept şi fără gropi? De ce nu le folosesc respectivii când şi cât au nevoie şi să le stingă apoi?
Prevederi legislative!
OUG nr. 195/2002 prevede 3 puncte de penalizare pentru folosirea luminilor de ceaţă când nu e ceaţă şi 4 puncte de penalizare când, pe ceaţă, ninsoare abundentă sau ploaie torenţială, nu se circulă cu faza scurtă şi luminile de ceaţă ( dacă există ), iar Regulamentul prevede ca, atunci când plouă torenţial, ninge abundent sau este ceaţă densă ori în alte condiţii care reduc vizibilitatea pe drum (de exemplu: fum sau cenuşă de la CET-uri), să folosim şi luminile de ceaţă concomitent cu reducerea vitezei. Pentru folosirea incorectă a luminilor de ceaţă se dau 4 - 5 puncte-amendă, adică între 256 şi 320 de lei, iar neutilizarea fazei scurte, a luminilor de ceaţă, atunci când este ceaţă, aduce 6 - 8 puncte-amendă, adică 384 - 512 lei.
Ce vedem pe sosele!
În realitate, pe vreme frumoasă, mii de şoferi preferă să meargă cu farurile de ceaţă aprinse. Unu din trei! Unu din zece merge şi cu lumina de ceaţă din spate aprinsă, tot pe vreme frumoasă. Trebuie să le explicăm acestora că pe vreme frumoasă farurile de ceaţă nu-i ajută să vadă mai bine decât în lateral pe serpentine sau, dacă le folosesc doar pe acestea, să vadă mai bine gropile, iar lumina de ceaţă din triple nu poate să-i ajute decât la mersul înapoi, ca să vadă mai bine noaptea. Şi atunci de ce suntem orbiţi cu ele, fiind prost reglate, pe vreme frumoasă, pe drum drept şi fără gropi? De ce nu le folosesc respectivii când şi cât au nevoie şi să le stingă apoi?
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu